vrijdag 3 augustus 2018

Vrijdag 3 augustus - Ideetjes op de fiets

Lestedo - Quion
afstand: 50.8km, stijgen: 599m, dalen: 892m
totale afstand afgelegd: 2681.8km, afstand tot Santiago de Compostela: +/-34km
hoogteprofiel

Onze strategie 'vroeg begonnen, is half gewonnen' valt als een kaartenhuisje in elkaar : het uur van het 'desayuno' in ons verblijf  is maar om 7.30u én de mist en de ochtendkilte is er niet vandaag.
Hier vinden we dat nog plezant - voor een koffieke op een terraske dan...



Dit zijn 'horreos', we zien ze bij alle boerderijen maar ze worden niet meer gebruikt. Vroeger werd de maïs erin gedroogd. Ze staan altijd 'op pootjes', om de beesten er uit te houden.





Hier worden veel eucalyptusbomen aangeplant. Die vervellen helemaal en de vellen zijn kurkdroog. Heel gevaarlijk voor bosbranden!





Om 11u rijden we onder een loden zon en is 't al wat minder aangenaam .



'Stop ! Dit is gewoon niet meer te doen !', denk ik in Arzua. We hebben dan nog zo'n 17 kilometer te rijden, maar gaan eerst eten en drinken onder de platanen op het stadsplein.




We kunnen er niet blijven zitten, we moeten door ... 't is zuur !



Soms vluchten we gewoon, uit de zon, naar een schaduwplekje, even afkoelen ...



We stampen tot we'r zijn, 't is zwaar tot de laatste minuut.




En ik denk aan de blog van volgend jaar : 
 'naardemarktvanassemetdefiets.blogspot.com'











2 opmerkingen:

  1. Ik kijk al uit naar jullie nieuwe blog van volgend jaar. Mag ik dan ook mee op fietstocht ;-)

    Nog 1 dagje Vera en Koen, go for it! En geniet van jullie aankomst daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha... naar die nieuwe blog van volgend jaar kijk ik ook al uit! 😂😂😂
    En ja... jullie zijn er geraakt! Ik zit nog op de blog van gisteren, maar we zijn gerustgesteld ondertussen: ze hebben het gehaald!!!! Jullie zijn fantastisch! ❤️

    BeantwoordenVerwijderen