zaterdag 4 augustus 2018

Zaterdag 4 augustus - SANTIAGO !

Quion - Santiago de Compostela
afstand: 34km, stijgen: 590m, dalen: 633m
totale afstand afgelegd: 2715.8km
hoogteprofiel


Hoe onze dag eruit ziet :

- nog een dertigtal kilometers fietsen in een mooie, groene omgeving



- daarna een beetje weemoedig, maar toch ook kontent toekomen



- verbroederen met andere fiere Belgen (uit Ardooie), die we onderweg in Arzua al eens gezien hadden



 - een terrasje doen, gewoon genieten van niks doen en zitten zonder te trappen




- onze 'compostelae' in ontvangst nemen in het onthaalbureau van de pelgrims 




- 'de pelgrimssfeer opsnuiven' want die is wel bijzonder 


11 opmerkingen:

  1. Dikke proficiat Vera en Koen. Wat een prestatie van jullie twee. Ps volgend jaar metdefietsnaardemarktinasse wil ik ook wel eens proberen xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaan de volgende dagen saai zijn....
    TOPPIE TOPPIE!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie zijn zo bescheiden. Ik had een fotootje verwacht met de armen in de lucht en ik vind een beker voor moed en doorzettingsvermogen hier zeker op z'n plaats. Maar ja dat is niet het streefdoel van pelgrims zeker ;-) Ik elk geval proficiat Vera en Koen. Geniet van jullie tijd in Compostela en drink er eentje (of meerdere) op jullie prestatie. Schol:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd. Het was een leuke afwisseling om jullie blog te lezen. Luxe creditcard-pelgrims, rijdend op premium Santos e-bikes en slapend in de beste hotels. Het ergste wat je dan kan overkomen is inderdaad dat het ontbijt pas om 07.30 u geserveerd wordt !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fantastische prestatie, Vera en Koen ! Proficiat.
    Respect !
    Heel erg bedankt ook voor het mooie reisverslag en de prachtige foto's.
    En nu volop genieten van de vakantie, veronderstel ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ikke ook nog eens. ja een zeer toffe blog. En ik mis de blog nu al een paar dagen. Hoelang blijven jullie daar nog genieten? XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Blij voor jullie dat je het einddoel haalde.Mooie prestatie om trots op te zijn.
    Bedankt voor het leuke verslag, geniet nog van de mooie zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Proficiat! Ook voor mij was deze tocht een prachtige ervaring. Het was tevens een gezellige ontmoeting op het terras in Oloron-st-Marie.
    Steven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Steven,

      Leuk dat je nog iets van je laat horen.

      Wanneer ben jij gearriveerd ? Is het nog vlot gegaan ? Niet te veel last gehad van de hitte ?

      Veel vragen in één keer hé ;)

      Groetjes van Koen en Vera

      Verwijderen
    2. Dag Vera en Koen
      Tijdens een moment van "weemoed" heb ik jullie reisverslag nog eens geopend omdat deze overeenkomt met mijn fietstocht. Vandaar dat ik jullie vragen nu pas lees. Ik heb toch moeite om de tocht achter mij te laten. Zij die dit ook gedaan hebben zullen dat wel begrijpen. Aan de anderen, doe de tocht.
      Ik ben aangekomen in Santiago op 30 juli. Mijn laatste dag heb ik gereden in de regen, wat een contrast met jullie. De dagen daarvoor waren de omstandigheden zeer goed. Volgens mij is de echte hitte pas begonnen vanaf 31 juli. Jullie hebben dus nog enkele zeer warme dagen gehad. Dit in combinatie met de beklimmingen maakt het zwaar.
      De beklimming over de Somport was voor mij behoorlijk zwaar maar ik was om 14 uur op de top. Ik denk net op tijd voor het slechte weer. Eenmaal in Spanje heb ik de regenjas voor lange tijd kunnen opvouwen.
      De rit Jaca-Sanguesa heb ik helaas moeten inkorten. Ik ben niet via het klooster San Juan kunnen gaan omwille van de vermoeidheid. Ik heb gewoon de N240 gevolgd. Bij aankomst in Sanguesa was er een groot feest. Leuk om te horen dat jullie dit ook hebben meegemaakt maar dan de dag erna.
      Voor de rest is de trip zeer vlot verlopen met enkel hoogtepunten zoals de route door de donkere fietstunnel, een ontmoeting met een das, de gratis wijn aan de fontein terwijl het thuisfront dit kon bekijken via de webcam,mooie steden zoals Leon, de aankomst bij cruz de Ferro en zoveel meer. Nu is het zoeken naar een nieuwe uitdaging voor 2019. Misschien "fietsen langs de frontlijn" of Corsica of .... . Ik weet het nog niet. Maar het zoeken en uitstippelen van een nieuwe tocht is al de helft van het plezier.
      Groeten
      Steven

      Verwijderen
  9. Mooie blog. Herken er meteen mijn reis van 2014 bij. Santiago is blijvend voor wie de pelgrims tocht gedaan heeft.

    BeantwoordenVerwijderen