maandag 30 juli 2018

Maandag 30 juli - De laatste gemakkelijke kilometers

León - Rabanal del Camino
afstand: 83.1km, stijgen: 575m, dalen: 253m
totale afstand afgelegd: 2445.7km, afstand tot Santiago de Compostela: +/-257km
hoogteprofiel

Na een schitterend ontbijt verlaten we Léon - véél te vlug naar mijn aanvoelen want 't is een toffe stad. Hier gaan we zeker nog eens terug komen !

Maar nu moeten we een 80-tal kilometers fietsen, want we hebben gisterenavond gerekend en onze ritten gepland : we zouden tegen vrijdag in Santiago kunnen zijn.
't Is dus een kwestie van verder te trappen ...


's Middags zijn we in Astorga, een stopplaats voor pelgrims, met een grote kathedraal.






We zoeken naar dit getralied venster, omdat in ons logboek daarover een verhaal staat.

Er staat een Latijnse tekst boven, die luidt : 'Gedenkt mijn toestand, gisteren ik, vandaag gij.'
Vrouwen zouden zich hier - als vorm van boetedoening - laten inmetselen hebben en ze leefden van wat voorbijgangers hen als eten toestaken.



Wij willen niet zo ver gaan in onze onthechting en zoeken een restaurantje om iets te eten.
Spaanse wielertoeristen spreken Koen aan i.v.m. onze fietsen.



Als we verder rijden, passeren we nog een geklasseerd dorp, 'Castrillo de los Polvazares'.







't Zijn onze laatste 'gemakkelijke' kilometers, vanaf morgen zal 't weer klimwerk worden ...







Nog nooit in ons leven zoveel ooievaars gezien...







3 opmerkingen:

  1. Trappen tot jullie doortrappen... 😁
    Zeer mooie stadjes komen jullie tegen! Top.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat hebben jullie de voorbije maand al veel mooie dingen gezien. Bijzondere gebouwen, prachtige landschappen, sympathieke mensen.... Chapeau met wat jullie kunnen, al dat fietsen, het zou aan mij niet besteed zijn, maar ik vind het wel leuk om jullie tocht mee te kunnen volgen . Jullie zijn er bijna. Er komen nog een paar zware loodjes als ik het goed begrijp, maar toch, de aankomst lonkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, nog een peulschil van 250 km en jullie bereiken jullie einddoel! Mooie route tot hiertoe. Ik ben blij dat ik mee mocht volgen aan de zijkant ;-). Ik duim nog mee voor deze laatste (fiets)dagen.

    BeantwoordenVerwijderen